Activiteiten Algemeen

Nieuwjaarsreceptie 2018

NIEUWJAARSRECEPTIE

(een speciale coproductie van onze redacteurs Franklin Klumpkens, Pascal Janssen, Jack Engelen en onze correspondent en webryder Marc van Hout) Op 7 januari 2018 stond onze traditionele nieuwjaarsreceptie op het programma. Al vele jaren is het bij onze club gebruikelijk om aan het begin van het nieuwe jaar elkaar onder het genot van een natje en een droogje het allerbeste toe te wensen. En al die tijd is dan het huldigen van onze jubilarissen een van de hoogtepunten van dit evenement. Voorafgaande aan deze memorabele dag werd er nog een vriendschappelijk wedstrijdje gespeeld op het trainingsveld. Een aantal dames en heren waren bereid om de bal te laten rollen. Deze 7 tegen 7 partij eindigde met een 6-5 stand (met een openingsgoal van Pasje) of 5-5, daar zijn de geleerden het niet over eens. Tijdens de wedstrijd kwamen langzaamaan steeds meer mensen in de kantine met als resultaat dat het na de wedstrijd toch al aardig druk was. Toen er zo rond de klok van 14:45 uur begonnen ging worden met de jubilarissen te benoemen en huldigen, waren er ongeveer zo’n 80 tot 100 mensen aanwezig. Met andere woorden, het was gezellig druk. Jack Engelen nam de microfoon ter hand en trapte af met iedereen een goed, gezond en sportief nieuwjaar te wensen. Pascal Janssen nam de taken over van Dré Rennenberg die er helaas niet bij kon zijn omdat hij ziek was. Pascal had wel de speech die Dré had voorbereid mogen ontvangen en las deze netjes aan iedereen, in eigen woorden, voor. Hierna kwamen de jubilarissen aan de beurt. Dit jaar waren er maar liefst 8 jubilarissen te benoemen die bij elkaar 350 jaar lid zijn! Door omstandigheden konden 3 van deze jubilarissen er niet bij zijn. Frans Mink, 25 jaar lid, Frans Dielis, 40 jaar lid en Willy Smits, 50 jaar lid, werden in onze kantine gemist maar uiteraard niet vergeten. Jack Engelen had voor de overige jubilarissen een mooi praatje en Pascal Janssen en Marc van Hout overhandigden de bloemen, een kadootje en spelde het bijbehorende insigne op bij de heren. Franklin Klumpkens (25 jaar lid) mocht als eerste een stapje naar voren doen en werd gevolgd door Peter van de Wiel (40 jaar lid), Fred van der Horst (50 jaar lid), Chris van den Elzen (60 jaar lid) en tot slot Simon Groeneveld (ook 60 jaar lid). Fred van de Horst kreeg overigens uit handen van Axel Walravens namens de selectie een extra geschenk voor zijn inzet bij de vereniging. Uiteraard had Jack mooie herinneringen aan alle jubilarissen opgediept in zijn clubbladarchief, bij mede-redactielid Franklin bleek de accuratesse te wensen over te laten wat natuurlijk voor een hoop lolligheid zorgde. Frenk was namelijk nooit jeugdlid van onze club zoals Jack dacht te hebben gevonden. Uit voorzichtigheid informeerde Jack daarna bij alle jubilarissen naar de waarheidsgetrouwheid van zijn woorden, Desgevraagd door Jack wilde Simon Groeneveld nog even toelichten dat zijn record van de bal met het hoofd hoog houden staat op 4769 keer. Na ongeveer een half uur was de plechtigheid achter de rug en kon er weer gefeest gaan worden. Naast de jubilarissen en hun vrienden en familie waren er ook "gewone" Tivolianen van de partij. Als speciale gast van 40 jaar-jubilaris Peter vd Wiel was ook oud-international Ernie Brands aanwezig. Vermeldenswaard is, dat Ernie in 1978 in Argentinië de WK-finale speelde en dat is dus ook 40 jaar geleden. Er werd goed gezorgd voor de mensen. Er waren hapjes en natuurlijk is de frietpan ook nog aangegaan. Dat er gedronken werd, is zoals de meesten van jullie wel weten niet zo raar. Het bleef ook gezellig druk tot zeker een uur of 18:00/19:00 uur, waarna langzaamaan de meesten weer naar huis gingen. Marc van Hout kreeg de verantwoordelijkheid om de kantine af te sluiten en dat deed hij pas om 22.00 uur. Bij deze, allen bedankt die aanwezig waren en er samen een super gezellige dag van hebben gemaakt.